JURY:
- Dr hab. Monika Mielko-Remiszewska prof. nadzw. jest absolwentką kierunku Wychowanie Muzyczne UMCS, który ukończyła z wyróżnieniem w 1988r. Pracę na UMCS rozpoczęła w 1987 r. początkowo w Zakładzie Dydaktyki Muzycznej, później Muzykoterapii i Edukacji Muzycznej, obecnie z tytułem doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura, w Zakładzie Chóralistyki (kwalifikacje I stopnia w dziedzinie sztuki muzycznej, w zakresie prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno – instrumentalnych uzyskała w 2000 roku, habilitację w dyscyplinie artystycznej dyrygentura w 2011 r. , obie na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie (wcześniej Akademia Muzyczna).
Ukończyła Podyplomowe Studia Metodyki Wychowania Muzycznego (AM Warszawa, 1991), Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie (AM Bydgoszcz, 1998), Podyplomowe Studia Emisji Głosu (AM Bydgoszcz, 2000), a w latach 2002-2004 była słuchaczką Podyplomowych Studiów Logopedycznych UMCS w Lublinie.
Pracę dyrygencką rozpoczęła jako asystent, później II dyrygent w Nauczycielskim Chórze „Fermata” w 1987 r., w 1993 została dyrygentem i kierownikiem artystycznym Akademickiego Chóru Akademii Medycznej w Lublinie (obecnie Uniwersytetu Medycznego), który reaktywowała po trzech latach „niebytu” i z którym pracuje do dziś. Praca z tymi zespołami zaowocowała udziałem w wielu (ponad 500) koncertach na terenie Uczelni, Lublina, Polski i poza granicami kraju (Holandia -1994, Włochy -1996, 2001, 2005, 2010, Szwecja -1997, Francja -1998, 2003, 2008, Niemcy -1999, Hiszpania -2002, 2011, Ukraina 2004, Chorwacja 2007, 2012).
- Dr Kinga Strycharz-Bogacz, etnomuzykolog, adiunkt w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jej zainteresowania badawcze obejmują żywą tradycję ludowych śpiewów religijnych w Polsce. Bierze czynny udział w naukowych konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych, głosząc referaty podsumowujące wyniki jej badań. Współpracuje z innymi ośrodkami naukowymi w zakresie realizacji projektów badawczych dotyczących tradycyjnej kultury muzycznej oraz podejmuje wspólne badania interdyscyplinarne. Jest założycielem i dyrygentem Chóru Duszpasterstwa Akademickiego KUL, który powstał w 1993 roku. Chór skupia utalentowanych muzycznie studentów i absolwentów wyższych uczelni Lublina, którzy mają pasję wokalną i chcą ją rozwijać. Zespół występuje podczas licznych uroczystości okresu liturgicznego oraz liturgii związanych z pracą Duszpasterstwa Akademickiego KUL. Repertuar Zespołu obejmuje utwory powstałe od średniowiecza po czasy współczesne kompozytorów polskich i obcych, a także kanony z Taizé i kompozycje negro spirituals. Wynikiem współpracy Chóru z grupą misyjną DA KUL jest obecność w repertuarze tradycyjnych pieśni w różnych językach afrykańskich: chichewa, suahili i zulu. Zespół nagrał dwie płyty CD: „Chór DA KUL” dokumentującą swój dotychczasowy dorobek (2004) oraz „Karibuni wote” z tradycyjnymi afrykańskimi pieśniami z okazji 20-lecia obecności w Polsce Zgromadzenia Sióstr Misjonarek N.M.P. Królowej Afryki – Sióstr Białych (2011).
- mgr Kornelia Ignas – dyrygent, teoretyk muzyki. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale Dyrygentury symfonicznej, Kompozycji i Teorii muzyki. Prowadzi chór dziecięcy „Kantuski” przy GCKSiR w Trzcianie k/Rzeszowa, chór Publicznej Szkoły Muzycznej I st. w Pruchniku oraz Mieszany Chór „Alba Cantans” parafii pw. Miłosierdzia Bożego w Rzeszowie.
LISTA UCZESTNIKÓW PRZEGLĄDU:
Chór parafialny Św. Józefa z Muniny
Dyrygent: Rafał Brudek
Chór Cantilena z Radymna
Dyrygent: Dorota Gunia
Chór „Chorus Familiaris” z Baranowa Sandomierskiego
Dyrygent: Agata Nińo Chwałek
Chór Raxavia z Rakszawy
Dyrygent: Anna Pliś
Chór „Fontes” z Rzeszowa
Dyrygent: Andrzej Mozgała
Chór Mieszany Towarzystwa Śpiewaczego „Melodia” im. Stanisława Lachmana z Mielca
Dyrygent: Maciej Fijałkowski
Chór „Noster” Parafii pw. Św. Bartłomieja Apostoła w Goraju
Dyrygent: Diana Adamska