W Rzeszowie podpisano list intencyjny w sprawie reaktywacji byłej Fabryki Wagonów w Gniewczynie. Dokument parafowali przedstawiciele PKP Cargo i Agencji Rozwoju Przemysłu.
Na razie trwają rozmowy ze słowackim właścicielem który zaprzestał kilka lat temu produkcji wagonów i ogłosił upadłość zakładu.
Europoseł Tomasz Poręba z Prawa i Sprawiedliwości, który od lat zabiegał o reaktywację fabryki w Gniewczynie podkreśla, że podpisanie listu intencyjnego to ważny krok do przodu.
Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz dodał, że podpisanie listu wpisuje się w realizację strategii spółki, która do 2036 r. musi wymienić wszystkie wagony na tzw. ciche. To ważne strategiczne przedsięwzięcie w którym obok Agencji Rozwoju Przemyślu partnerem ma być też firma Greenbraier właściciel Świdnickiej fabryki wagonów.
Jeszcze w tym roku ma być gotowy biznesplan reaktywacji byłej Fabryki Wagonów w Gniewczynie. Mają też zostać przeprowadzone szczegółowe analizy realizacji całego przedsięwzięcia.