O uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dyskutowano dziś podczas konferencji nauczycieli w Rzeszowie. Omówiono nie tylko potrzeby takich uczniów, ale także postawy, jakie powinni zająć nauczyciele, by skutecznie im pomagać.
- Nauczyciele powinni podchodzić do uczniów z niesprawnością intelektualną czy innymi specjalnymi potrzebami nie jak do problemu, ale jak do wyzwania. Wówczas będą umieli wyjść naprzeciw ich potrzebom, będą umieli skuteczniej uczyć i w końcu będą się rozwijać razem z uczniem - wyjaśnia Dariusz Miziołek z Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie.
Prelegentami konferencji byli m.in. naukowcy z Krakowskiego Instytutu Rozwoju Edukacji, którzy przybliżyli podkarpackim nauczycielom, jak postępować z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Kluczem jest zrozumienie ograniczeń ucznia i wiedza o sposobach prowadzenia edukacji w takich przypadkach.
Konferencja zorganizowana została przez Wydawnictwo PWN oraz Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.