Socjolog L.Gajos o sondażach i kampaniach wyborczych
fot. mm

Najbliższe prawdy o wynikach wyborów są wewnętrzne badania wykonywane na własny użytek przez ugrupowania polityczne - ocenia socjolog z WSPiA-Rzeszowskiej Szkoły Wyższej Leszek Gajos.

Gość Polskiego Radia Rzeszów sceptycznie podchodzi do sondaży publikowanych w mediach: "W badaniach robionych w tym samym tygodniu przez dwie lub trzy różne pracownie wynik różni się o 5-6 procent, tymczasem błąd statystyczny nie powinien przekraczać trzech procent".

Zdaniem socjologa można mówić o tzw. "efekcie sponsora", a więc zleceniodawca badań poprzez zadane w odpowiedni sposób pytania czy przez dobór próby badanych jest w stanie manipulować wynikami. Leszek Gajos uważa, że dobiegająca końca kampania wyborcza była dość niemrawa - dominował pojedynek na banery, prezentacje, występy w mediach i Internecie. "Nie była to kampania na programy ale na obietnice obietnic" - powiedział Leszek Gajos.

Oceń ten artykuł
(2 głosów)

Artykuły powiązane

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.
Zapoznaj się z Zasadami publikowania komentarzy na stronie radio.rzeszow.pl

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj