Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca klientów do kontaktu telefonicznego. Od dziś uruchomił 3 nowe linie tematyczne by ułatwić otrzymanie niezbędnych informacji w najważniejszych aktualnie sprawach. Chodzi o świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji: zasiłki opiekuńcze na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły - nr telefonu 22 290 87 01.
W sprawie wsparcia dla przedsiębiorców należy dzwonić pod nr telefonu 22 290 87 02, a w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej 22 290 87 03
Nowe linie są dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15. Ponadto nadal do dyspozycji klientów jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze w godzinach 7-18.
Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - Renty i emerytury,
3 - Zasiłki,
4 - Informacje dla ubezpieczonych,
5 - Informacje dla płatników,
7 - Wsparcie dla przedsiębiorców
9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji