Są decyzje w sprawie budowy łącznika linii kolejowej Rzeszów - Krosno omijającego Jasło. Centrala Polskich Linii Kolejowych zdecydowała o wyborze drugiego wariantu budowy, gwarantującego jak najmniejsze koszty społeczne - powiedział dyrektor zakładu linii kolejowych w Rzeszowie Mieczysław Borowiec. Odcinek liczący 3,5 kilometra będzie od obecnego toru odchodził w Przybówce a wracał przed Jedliczem. Na trasie planowana jest budowa tunelu. Nie będzie wyburzeń istniejących obiektów. Pociągi osobowe będą się nim poruszać z prędkością 100 km/h a towarowe 80 km/h. Czas przejazdu z Rzeszowa do Krosna skróci się do 66 minut. Podróżni jadący pociągiem w Bieszczady komfortowo pokonają trasę m.in szynobusami, które zamierza zakupić samorząd Podkarpacia.Nowy odcinek ma być gotowy do 2021 roku, a jego koszt wyniesie 84 miliony złotych.
Budowa łącznicy kolejowej skracającej podróż z Rzeszowa do Krosna jest pierwszą tego typu inwestycją w regionie od lat. Dyrektor Borowiec przypomniał, że od podstaw linia kolejowa ostatni raz budowana była w latach 60 ub. wieku. Nowe tory ułożono wówczas między Kolbuszową a Ocicami.