Na odcinek linii kolejowej Mielec-Kochanówka na Podkarpaciu wróciły pociągi towarowe. Odcinek ten został wyremontowany w ramach większego projektu, którego wartość wynosi niemal 300 mln zł. Zakłada on modernizację torów na odcinku Padew-Mielec-Dębica.
Jak poinformowała w piątek Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, pociągi towarowe poruszają się po nowym torze. Składy obsługują m.in. bocznicę Zakładów Chemicznych w Pustkowie.
„Teraz rozpocznie się kolejny etap inwestycji między Kochanówką a Dębicą” – dodała.
Dotychczas w ramach inwestycji wymieniono m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Mielec i Kochanówka oraz na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych w Przecławiu, Dąbiu, Pustkowie, Brzeźnicy. Zmodernizowano ponad 30 skrzyżowań drogi z torami m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.
Jak podkreśliła Szalacha, prace trwają na przystankach kolejowych m.in. w Wojsławiu, Rzochowie i Rzemieniu.
Gruntowanie przebudowana zostanie również stacja w Mielcu, gdzie powstaje m.in. dwupoziomowe przejście podziemne, które zastąpi dotychczasową kładkę nad torami. Dostępność na stacji zwiększy również dodatkowe przejście pod torami. Pasażerowie łatwiej wsiądą do pociągu z nowego peronu. Będzie on wyposażony w wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będą linie naprowadzające na powierzchni peronów.
„Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” kosztować będzie ponad 296,7 mln zł, z tej kwoty niemal 210 mln zł stanowi unijne dofinansowanie.
Dzięki remontowi tego odcinka, wznowione zostaną również przewozy pasażerskie.