Przemyśl będzie mieć nowy most kolejowy na Sanie o konstrukcji podwieszanej. Stanie obok starej ponad stuletniej przeprawy. W najbliższych dniach podpisana ma być umowa z wykonawcą.
Inwestycja jest konieczna dla sprawnego i bezpiecznego ruchu kolejowego na trasie Kraków-Medyka. Władze Przemyśla oczekują, że po wybudowaniu nowego mostu do miasta będą mogły jeździć szybkie pociągi typu Pendolino.
Przyjęty wariant budowy zakłada pozostawienie wschodniej części starego mostu i zaadaptowanie jej do funkcji kładki pieszo-rowerowej. Ponadto w powstającym obok nowym obiekcie wykorzystana zostanie konstrukcja przęsła nurtowego z drugiego toru starej przeprawy. Miłośnicy miasta i kolei postulowali zachowanie całego historycznego mostu, jednak okazało się to niemożliwe. PLK chce przekazać miastu resztę starej konstrukcji, ale władze Przemyśla na razie nie widzą możliwości zagospodarowania tego obiektu.
Nowy most za ponad 140 milionów złotych ma być gotowy do końca 2023 roku.