Samorząd Krosna postanowił opracować szczegółowe zasady umieszczania w mieście reklam, budowania ogrodzeń i drobnej architektury, jak ławki czy kosze na śmieci. Będzie to regulowała uchwała krajobrazowa. Jej opracowanie zajmie prawdopodobnie kilkanaście miesięcy.
W Krośnie takie szczegółowe zasady obowiązują już na starówce, którą objęto przepisami parku kulturowego. Teraz samorządowcy chcą opracować je dla całego miasta korzystając z ustawy krajobrazowej. Od 5 lat daje ona samorządom możliwość wprowadzania ograniczeń i pobierania opłat za reklamy, ale skorzystało z tego dopiero 27 miast w Polsce. Krosno rozpoczyna pracę bazując na ich doświadczeniach.
Po przeprowadzeniu inwentaryzacji reklam i drobnej architektury i zorganizowaniu konsultacji z mieszkańcami, opracowany będzie obszerny dokument do którego trzeba się będzie stosować. Miejski konserwator Zabytków Marta Rymar podkreśla, że nie chodzi o zakaz reklamowania, a o uporządkowanie przestrzeni miejskiej, tak jak dzieje się to w wielu atrakcyjnych turystycznie miastach świata.