Rozpoczął się remont mostu kolejowego nad Sanem w Zagórzu. Efektem będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów na trasie Zagórz – Krościenko.
Prace przy moście zaplanowano etapami. Obecnie wykonawca demontuje stare tory na dojazdach do 165-metrowej przeprawy. Następnie remontowane będą dwa żelbetowe filary mostu oraz dwie zabytkowe kamienne podpory, które zostaną odrestaurowane i zachowają historyczny charakter.
W czasie przyszłorocznych wakacji utrzymana ma być przejezdność trasy z Zagórza przez most nad Sanem w stronę Uherzec i Krościenka. Potem ma się rozpocząć wymiana wyeksploatowanych przęseł obiektu na nowsze. Wykorzystane będą konstrukcje o wadze 350 ton, pochodzące z kolejowego mostu znad Wisły w Krakowie. Historyczne przęsło mostu w Zagórzu pochodzące z końca XIX wieku zostanie wyeksponowane na nasypie kolejowym w sąsiedztwie toru.
Inwestycja o wartości 11 milionów złotych ma się zakończyć za rok.
Wyremontowany most kolejowy w Zagórzu zapewni sprawniejszy przejazd pociągów. Korzystniejsze będą warunki dla transportu towarów. Będą mogły tamtędy jeździć cięższe pociągi, a to jest szansa na przenoszenie przewozu towarów z dróg na tory.