Pandemia koronawirusa wymusiła na konsumentach zmianę przyzwyczajeń zakupowych. W tym roku, ze względów bezpieczeństwa i w związku z różnymi obostrzeniami, wiele osób robi zakupy przez internet. Ale żeby ustrzec się przed oszustami, najpierw warto poznać sklep, sprawdzając dane i poszukać opinii o nim na przykład na forach internetowych, podpowiada Marcin Ożóg z Podkarpackiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Rzeszowie.
Jeśli natomiast okaże się, że kupiony produkt jest inny, niż opisywał sprzedawca lub zostanie uszkodzony w czasie transportu, taki towar można reklamować tak, jak w sklepie stacjonarnym – tłumaczył nasz gość. W razie kłopotów z reklamowaniem towaru można zgłosić się po pomoc na przykład do Inspekcji Handlowej. Wówczas inspektorzy podpowiedzą, w jaki sposób można porozumieć się z przedsiębiorcą i zakończyć spór.