Coraz więcej uczniów szkół podstawowych ma stany depresyjne, cierpi z powodu izolacji i nie potrafi odnazleźć się w zmienionym przez epidemię trybie życia. O takich m.in. problemach rozmawiano w ramach webinarium pt. „Wpłw zdalnego nauczania na psychikę dziecka”, które zorganizaowała Biblioteka Pedagogiczna w Tarnobrzegu. Dedykowane rodzicom i nauczycielom spotkanie online było okazją do wymiany ich spostrzeżeń oraz uzyskania pomocy psychologicznej w relacjach z dziećmi.
Najczęściej obserwowane zmiany u ucznów to brak motywacji, inicjatywy, słabnąca kreatywność, niechęć do mówienia o swoich emocjach oraz ogólne znużenie. Zauważalne są również przesyt w korzystaniu z komputera i potrzeba bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami.
Prowadząca szkolenie psycholog i terapeuta Bożena Andrychowicz podkreślała, że najprostszą formą pomocy jest rozmowa, o tym co dziecko czuje, czego się obawia i z czym nie może sobie poradzić. Ważne są akceptacja, empatia a także uspokojenie, że sam lęk jest czymś normalnym – zwracała uwagę Bożena Andrychowicz.