Kolejny historyczny samolot stanie na jednym z rond w Mielcu. Prawdopodobnie na ulicy Wojsławskiej pojawi się
odrzutowy LIM 5 - tak brzmi polska nazwa myśliwca MIG-17, który produkowany był w WSK Mielec od 1951 roku. Licencyjny silnik LIS użyty do tej maszyny produkowano w WSK Rzeszów.
Mieleckie poddźwiękowe LIM-y to jedne z pierwszych na świecie samolotów odrzutowych produkowanych seryjnie. Pionierem był wytwarzany od 1944 roku w III Rzeszy niemiecki Messerschmitt Me-262.
LIM był udoskonaloną wersją myśliwca MiG-15 znanego z wojny koreańskiej. Prototyp oblatano w Związku Radzieckim 30 grudnia 1947 r, a już roku 1949 r. wszedł on na uzbrojenie armii. Ogółem w latach 1951-1964 wyprodukowano w Mielcu 1463 samoloty z rodziny LIM.
Maszyna, która z inicjatywy prezydenta miasta stanie na jednym z rond w Mielcu, pochodzi z Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Ten typ samolotu można obecnie zobaczyć przy szkole im "Bohaterów Lotnictwa Polskiego" w Ustjanowej koło Ustrzyk Dolnych.
Podstawowe dane techniczne MiG-17 (LIM-5):
Rozpiętość skrzydła - 9,63 m
Długość - 11,36 m
Wysokość - 3,8 m
Powierzchnia nośna - 20,6 m2
Masa pustego samolotu - 4271 kg
Masa użyteczna – 2000 kg
Max. masa startowa – 5651 kg
Prędkość maksymalna - 1145 km/h
Wznoszenie - 65m/s
Pułap praktyczny 16600 m
Zasięg maksymalny – 1300 km
Silnik - 1xLIS (WK-1F) turboodrzutowy 33,1 kN