Podkarpackie miasta są na razie na drodze do zbudowania swojej marki - uważa dr Barbara Kolbus, która przebadała ponad 200 miast na ścianie Wschodniej. Jej zdaniem również w całej Polsce trudno znaleźć miasto będące marką i uzyskało dużą rozpoznawalność w kraju i na świecie.
Marka jest synonimem gwarantowanej jakości. Składa się na nią wiele czynników między innymi wizerunek miejscowości, jej historia, położenie geograficzne, działający tam przedsiębiorcy, którzy oferują określone usługi. Bardzo ważnym elementem jest także dziedzictwo kulturowe. Na świecie swoją markę ma np. Dolina Krzemowa.
Na pewno stolica regionu - Rzeszów ma wizję i pomysł na zbudowanie marki i skutecznie buduje swój wizerunek od wielu lat - podkreśliła dr Barbara Kolbus. Samorząd dąży do stworzenia marki Rzeszowa jako miasta innowacyjnego z dużym potencjałem gospodarczym. Nie opiera się to tylko na sloganach, ale na działaniach jakie podejmują władze miasta.
Dobrym przykładem budowania swojej marki jest też wieś Handzlówka w gminie Łańcut, która silnie angażuje mieszkańców we wszystkie działania np. w wymyślenie logotypu miejscowości czy pozyskiwanie pieniędzy na rozwój.