Policja wraz z urzędnikami z Urzędu Komunikacji Elektronicznej przestrzegają seniorów przed oszustami. Tzw. metoda na wnuczka czy policjanta, jest cały czas modyfikowana, ale schemat działania jest podobny. Oszuści najczęściej dzwonią na telefon stacjonarny i tak prowadza rozmowę, by senior sam powiedział kto dzwoni np. wyjawia imię wnuczka. Następnie oszust mówi, ze nagle potrzebuje pieniędzy z powodu nagłej sytuacji np. wypadku czy jakiejś akcji w przypadku metody na funkcjonariusza.
W takiej sytuacji, najlepiej jak najszybciej się rozłączyć i zadzwonić do zaufanej osoby np. dziecka, wnuka i sprawdzić czy to prawda. Na pewno należy o tym powiadomić policję.
Coraz częściej seniorzy są nakłaniani do zmiany aparatu telefonicznego. Wówczas w w domu pojawia się kurier, który przynosi aparat wraz z dokumentami do podpisania. Okazuje się, że odpierając sprzęt podpisujemy umowę z nowym operatorem telefonicznym. Kiedy podpisaliśmy już dokumenty, należy domagać się pozostawienia ich kopii w domu. W ciągu 14 dni możemy zrezygnować z umowy.
W rozwiązaniu umowy pomagają np. rzecznicy praw konsumenta, Federacja Konsumentów oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej.