Kilka minut po 10 na stację kolejową w Mielcu wjechał szynobus pasażerski. Taki obraz nie był widziany w tym miejscu od 9 lat. W 2009 - tym roku linia kolejowa numer 25 pomiędzy Dębicą i Mielcem została wyłączona z użytkowania. To się zmieni już za dwa lata.
Przedstawiciele PKP podpisali na mieleckiej stacji z wykonawcą umowę na modernizację szlaku kolejowego Padew - Mielec - Dębica. Do końca 2020 roku przebudowane zostaną tory na odcinku 30 kilometrów. Zostanie poprawione bezpieczeństwo na 40 przejazdach. Na 9 przystankach pojawią się całkiem nowe perony.
- Kolej połączy dwie specjalne strefy ekonomiczna z trzema podstrefami, ma służyć bezpieczeństwo poprawiać jakość transportu i komunikować się z Wola Baranowską, gdzie jest jedyny na Podkarpaciu wjazdy na szeroki tor linii LHS - powiedział marszałek województwa podkarpackiego, Władysław Ortyl.
Obecny na uroczystości wiceminister inwestycji i rozwoju przypomniał, że Polska dysponuje wielkimi pieniędzmi na modernizacje kolei. W najbliższych latach to prawie 67 miliardów złotych.
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Padew - Mielec - Dębica będzie kosztować bez mała ćwierć miliarda złotych. Prawie 170 milionów to dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego ...