800-190-590 to od dziś numer Telefonicznej Informacji Pacjenta prowadzonego wspólnie przez Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Rzecznika Praw Pacjenta. Dzwoniąc na nowy numer można uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia zdrowotnego, jak również ochrony praw pacjenta - mówi Rafał Śliż, rzecznik prasowy podkarpackiego oddziału NFZ. Telefonicznie można się m.in. dowiedzieć o terminach i możliwościach leczenia na terenie całego kraju.
Infolinię będzie obsługiwać kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Ma być szybciej i bardziej kompleksowo niż do tej pory. Wg wyliczeń NFZ-tu infolinie tej instytucji obsłużyły w zeszłym roku 40 tysięcy osób, a liczba porad udzielonych przez Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania tego urzędu przekroczyła 338 tysięcy.