Przy linii kolejowej numer 25 w Mielcu pracuje już ciężki sprzęt. Trwa modernizacja szlaku zamkniętego dla ruchu pasażerskiego przed dekadą. Wyremontowane zostaną tory, 9 przystanków kolejowych, przebudowany zostanie także dworzec w Mielcu.
- Za niecałe dwa lata pojedziemy z Mielca do Dębicy i odwrotnie z prędkością do 120 km/h z czasem przejazdu do 30 minut - powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. - To historyczny moment, nie tylko dla Mielca, ale też dla Dębicy, Tarnobrzega, też dla stref ekonomicznych leżących w pobliżu tej linii - dodał europoseł PiS, Tomasz Poręba.
Modernizacja linii kolejowej Mielec - Dębica będzie kosztować 188 miliony złotych. Przygotowywana jest już dokumentacja na remont odcinka Padew Narodowa – Mielec, która ma być zrealizowana w kolejnych latach.
W ramach prowadzonych prac na stacji w Mielcu powstanie nowy peron, będzie wyposażony m.in. w ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Kładkę zastąpi przejście pod torami. Dojście na peron osobom starszym i niepełnosprawnym ułatwią windy.
Na 32-kilometrowej trasie zmodernizowanych zostanie 37 obiektów, w tym m.in. mosty i wiadukty. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.