Dobiega końca modernizacja linii kolejowej na trasie Lublin – Stalowa Wola. Jej celem jest przede wszystkim elektryfikacja trasy oraz szybsze i bezpieczniejsze podróże.
Obecnie prace koncentrują się na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów. Wzmacniany jest m.in. 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Odnowiona konstrukcja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 80 do 120 km/h.
Między Zaklikowem a Stalową Wolą powstaną też dwa nowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice. Nowe perony otrzymają przystanki w Lipie, Kępie i Pilchowie. Wymieniane są tory i rozjazdy. Wkrótce rozpocznie się budowa słupów sieci trakcyjnej. Na jednotorowej linii, na czas robót między Zaklikowem a Stalową Wola Rozwadowem obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza.
Wszystkie prace mają zakończyć się do końca roku. Wartość inwestycji współfinansowanej z funduszy unijnych to ponad 367 milionów złotych.