W jaki sposób poprawnie nawiązywać relacje? Jak nazywać osoby odwiedzające urząd - petent, interesant, obywatel, a może mieszkaniec? To przykładowe zagadnienia ze szkolenia zorganizowanego dla wszystkich urzędników mieleckiego starostwa.
- Najważniejsza jest kultura osobista pracowników starostwa i ich wiedza merytoryczna. Oba te czynniki muszą być ze sobą skorelowane. Można być znakomitym fachowcem w swojej dziedzinie ale bez umiejętnego „podejścia do ludzi” nie załatwi się ludzkich spraw. I odwrotnie – sama uprzejmość w stosunku do interesantów, to stanowczo za mało - powiedział starosta mielecki Stanisław Lonczak.
Warto przypomnieć, że już teraz wiele spraw w mieleckim starostwie można załatwić bez konieczności przychodzenia do urzędu - wysyłając pocztą elektroniczną pismo bezpośrednio do wybranych osób, włącznie z członkami Zarządu. Inne formy kontaktu z mieleckim starostwem to Elektroniczna Skrzynka Podawcza czy E-kolejka czyli zaplanowanie wizyty w Wydziale Komunikacji.