Prace związane z elektryfikacją linii kolejowej nr 71 Ocice-Rzeszów osiągnęły półmetek. Wkrótce rozpocznie się zasadnicza faza robót zakończona montażem sieci trakcyjnej.
Obecnie kończy się etap prac przygotowawczych. Od jesieni ubiegłego roku na 67-kilometrowym odcinku zabudowano blisko 2 tysiące fundamentów palowych oraz 1700 konstrukcji wsporczych. Prace wykonywano głównie w nocy, aby ograniczyć zakłócenia w komunikacji kolejowej. Od kwietnia, kiedy rozpoczną się zasadnicze roboty, za niektóre pociągi na trasach Rzeszów-Tarnobrzeg i Rzeszów-Stalowa Wola Południe wprowadzana ma być autobusowa komunikacja zastępcza.
Koniec elektryfikacji linii kolejowej Rzeszów-Ocice zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku. Efektem będą szybsze i bardziej komfortowe podróże pociągiem, docelowo także bezpośrednie połączenia z Warszawą. Dzięki elektryfikacji trasy wyeliminowana zostanie konieczność wymiany lokomotyw na spalinowe. Wartość inwestycji wynosi ponad 100 milionów złotych.