Z Singapuru powróciła delegacja podkarpackich przedsiębiorców skupionych w klastrze "Podkarpackie smaki". W sobotę zakończył się tam Festiwal Polskiej Żywności w ramach kampanii promocyjnej ECOEUROPE - jakość i tradycja".
Jej celem jest kształtowanie pozytywnego wizerunku oraz zwiększenie rozpoznawalności europejskich produktów rolnictwa ekologicznego na rynkach amerykańskim, japońskim oraz singapurskim.
Singapur jest krajem niemal całkowicie uzależnionym od importu żywności, bo aż 95 proc. produktów spożywczych jest importowanych. Polska z kolei zabiega o dopuszczenie na rynek w Singapurze polskiego mięsa drobiowego oraz złagodzenie warunków eksportu mięsa wieprzowego.
Przedstawiciele naszego regionu promowali m.in. pierogi ekologiczne firmy Szelc z Krosna, wędliny z zakładu Jasiołka z Dukli, biszkopty jarosławskie "San"-Pajda, herbaty i suszone owoce Becla z Handzlówki oraz unikatowe wyroby z derenia - czekolady, dżem i konfitury, których producentem jest Stowarzyszenie "Pro Carpathia" z Rzeszowa, Animator Klastra Podkarpackie Smaki.