Dla usprawnienia pracy tarnobrzeskiego Urzędu Miasta zostały zlikwidowane dotychczasowe bariery ochronne. Wprowadzono tam jednak ograniczenie swobodnego przemieszczania się interesantów.
Osobista wizyta w najpilniejszych sprawach jest możliwa jedynie w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, jednak nadal zaleca się kontakt za pomocą platformy e–PUAP, poczty elektronicznej lub tradycyjnej lub telefoniczny oraz dokonywanie płatności przelewem. W mniej pilnych sprawach korespondencję do magistratu można pozostawić w specjalnych skrzynkach podawczych, znajdujących się w przedsionkach wejść do budynku. Dzień wrzucenia pisma do pojemnika będzie datą jego wpływu.
Wyznaczone zostały również strefy dostępne dla Interesantów, które mieszczą się na parterze budynku Urzędu przy ul. Adama Mickiewicza 7 w Tarnobrzegu. Obejmują one: Biuro Obsługi Interesantów, Kasę miejską, Kancelarię Ogólną i biuro Rzecznika Konsumentów.
Aby dostać się do budynku, uruchomiono drugie, boczne wejście od strony wjazdu na parkingu. Jest ono dedykowane interesantom, którzy chcą załatwić swoje sprawy w Urzędzie Stanu Cywilnego, Wydziale Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego w zakresie spraw ewidencji ludności oraz dowodów osobistych.
Dopuszczalna liczba Interesantów, przebywających w tym samym czasie w udostępnionej strefie nie może być wyższa niż jedna osoba (ewentualnie: jedna osoba z opiekunem lub tłumaczem języka) na jedno działające stanowisko obsługi.
Dostępem mieszkańców do poszczególnych stref koordynują pracownicy urzędu, a cała obsługa odbywa się z obustronnym zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.