Nierozwiązanym problemem pozostaje potrzeba uruchomienia w Sandomierzu drugiego mostu na Wiśle, który znajduje się u styku województw podkarpackiego i świętokrzyskiego.
Po otwarciu nowej przeprawy w 2011 roku, stary most był czynny jeszcze niespełna dwa lata i ostatecznie został wyłączony z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny. Od tamtej pory wciąż powraca temat jego remontu lub gruntownej przebudowy.
Przejeżdżający nowym mostem kierowcy narzekają na tworzące się tam korki spowodowane dużym natężeniem ruchu ponieważ przeprawa ta jest ważnym węzłem komunikacyjnym na drodze krajowej nr 77. W ciągu doby przejeżdża tamtędy 30 tysięcy pojazdów.
Władze Sandomierza od lat starają się o remont starego mostu oraz budowę ulicy Lwowskiej Bis planowanych jako inwestycje spójne. Do takiej inwestycji również od lat jest przygotowana GDDKiA w Kielcach, ale zadanie to nie zostało ujęte w rządowym programie budowy dróg na lat 2014-2023.
Do końca tego roku ma powstać jednak uzupełniający Program Wzmocnienia Dróg Krajowych, który może uwzględnić remont starego mostu w Sandomierzu.