Rozszerzenie promocji i wprowadzanie kolejnych produktów lokalnych było tematem konferencji w Gorzycach, której towarzyszyła wystawa artykułów budujących markę gminy.
Główna idea tego spotkania polegała na wypracowaniu działań zmierzających do skojarzenia producentów z handlem, gastronomią i przetwórstwem. Taką drogę od kilku lat przechodzi słynna fasola wrzawska "Piękny Jaś", która od 2013 roku posiada certyfikat "Chroniona Nazwa Pochodzenia".
Certyfikowana fasola jest w stu procentach produktem naturalnym, wolnym od nawozów i oprysków chemicznych. Jest ona również wykorzystywana w kuchni regionalnej, do wyrobów cukierniczych oraz nalewki alkoholowej "Mocy Jaś".
Jednak szefowa marketingu w gorzyckim urzędzie gminy, Monika Zając zwraca uwagę także na inne produkty lokalne. Zaliczają się do nich uprawiane tam zdrowe warzywa i owoce oraz zboża i zioła. Ostatnio furorę robią topinambur i tymianek z upraw ekologicznych w miejscowości Sokolniki. Z kolei wójt Gorzyc Leszek Surdy zapowiada wprowadzenie kolejnego artykułu jako znaku rozpoznawczego gminy. Będzie to prawdopodobnie artykuł nabiałowy.