Stworzenie silnej marki to największe wyzwanie przed jakim stoi Euroregionem Karpackim - powiedział na naszej antenie wiceprezes tej organizacji - Dawid Lasek. Euroregion Karpacki to stowarzyszenie służące zacieśnianiu współpracy przygranicznej w obrębie Karpat, Składa się z samorządów terytorialnych, otwarte jest na podmioty z sektora pozarządowego oraz prywatnego i lansuje model współpracy zorientowanej na efekty biznesowe.
Marka Karpacka budowana jest w oparciu o unikalność Karpat w skali europejskiej i światowej. Jak powiedział nasz gość - jest to jedno z ostatnich miejsc w Europie gdzie wschód spotyka się z zachodem. Karpaty to łagodna i mistyczna kraina, która jednocześnie oferuje usługi na najwyższym poziomie - powiedział Dawid Lasek.
Karpaty to łańcuch górski w środkowej Europie, ciągnący się łukiem przez terytoria ośmiu krajów: Austrii, Czech, Polski, Słowacji, Węgier, Ukrainy, Rumunii i Serbii.
Euroregion Karpacki to stowarzyszenie, które powstało 25 lat temu. Tego typu struktury działały już w zachodniej Europie, od lat 50 na pograniczu niemiecko - holendersko - francuskim.